Müşteri ve Satış Analitiği
Müşteri ve Satış Analitiği
Müşteri ve Satış Analitiği; bir şirketin stratejik iş planlarının veya pazarlama planlarının en kritik parçalarından birisidir. Hedef müşterilerin tanımlanmasından, müşterilerin ihtiyaçlarının ve/veya davranışlarının tespit edilmesine, yapılan kampanya/promosyon etkinliğinin tahmininden, satışların ne kadar artacağını/azalabileceğini tahminine uzanan modelleme çalışmaları aracılığıyla uygulanmaktadır.
Makine Öğrenmesi ve Zaman Seri Analizleri gibi birçok yöntem aracılığıyla geçmiş verilerden hareketle kurgulanan bu modeller satış taktiklerinin belirlenmesinde temel bir rol oynamaktadır. Satış ekibimi nasıl konumlandırmalıyım? Satışları artırmak için hangi kampanya/promosyonları hayata geçirmeliyim? Farklı hedef kitlelerin davranışları gelecekte nasıl olacak sorularının yanıtı bu analizlerde yatmaktadır.